Αυτοκίνητο

Bentley Flying Spur Hybrid

Η κορυφαία limo της βρετανικής εταιρείας παρουσιάστηκε στην τρίτη γενιά της το 2019 και λίγο αργότερα απέκτησε και plug-in υβριδική έκδοση. Η Flying Spur Hybrid προστίθεται στις εκδόσεις V8, W12 και Mulliner.
Το υβριδικό σύστημα του υπερπολυτελούς σεντάν αποτελείται από έναν V6 βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,9 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Παρά το γεγονός ότι η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 544 ίππους και η ροπή σε 750 Nm, η μέση κατανάλωση στον κύκλο δοκιμών WLTP είναι μόλις 3,3 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 75 γρ. ανά χλμ. Τα στοιχεία αυτά καθιστούν την Flying Spur Hybrid το αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην ιστορία της μάρκας.
Με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα των 140 ίππων, η υβριδική Bentley μπορεί να διανύσει αποστάσεις έως 41 χλμ. Η συνδυαστική αυτονομία, ξεπερνάει – σύμφωνα με τον κατασκευαστή – τα 800 χλμ. Η μπαταρία – εκμεταλλεύσιμης χωρητικότητας 18 kWh – φορτίζεται πλήρως σε 2,5 ώρες.. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 4,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 285 χλμ/ώρα.
Το τεράστιο σε μέγεθος αμάξωμα φτάνει σε μήκος τα 5,316 μέτρα, το μεταξόνιο είναι 3,194 μέτρα, ενώ το πλάτος οριακά κάτω από τα 2 μέτρα, στα 1,987. Ωστόσο, λόγω του χαμηλού ύψους, αποπνέει μια σπάνια αίσθηση δυναμισμού και πολυτέλειας.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό είναι ένα κομψοτέχνημα με απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης και μπορεί να φιλοξενεί τέσσερα ή πέντε άτομα, ανάλογα με το πίσω κάθισμα που θα επιλέξει ο ιδιοκτήτης. Εννοείται ότι ο εξοπλισμός είναι υπέρ-πλήρης όπως και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ η ποιότητα κατασκευής ανάλογη ενός χειροποίητου κομψοτεχνήματος.

Το πλάνο εξηλεκτρισμού της Bentley προβλέπει ότι έως το 2024, όλα τα μοντέλα της μάρκας θα διαθέτουν υβριδική έκδοση. Το 2025 θα κυκλοφορήσει η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Bentley, ενώ από το 2030 και μετά η γκάμα της βρετανικής μάρκας θα περιλαμβάνει αποκλειστικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.
Το κόστος αγοράς της Bentley Flying Spur Hybrid υπολογίζεται σε λίγο πάνω από 200.000 ευρώ, αλλά μπορεί να αυξηθεί κατά πολλές δεκάδες χιλιάδες, ανάλογα με τις επιλογές εξοπλισμού του αυτοκινήτου
από τον ιδιοκτήτη.
athens.bentleymotors.com

Γιώργος Κυριαζής

Ο Γιώργος Κυριαζής έχει βασικές σπουδές μηχανολογίας και ασχολείται με πάθος με την τεχνολογία αλλά και με οτιδήποτε τρέχει, πλέει ή πετάει. Αρθρογραφεί επαγγελματικά στο χώρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων από το 1994. Ενδεικτικά, έχει εργαστεί ως συντάκτης σε έντυπα όπως τα Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, 4Τροχοί, BESTEVER, Luxury Boat & SUV, επίσης ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό VieW της VW, ενώ έχει κάνει και λίγο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων με θέματα τις κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενος τα ωφέλη των ηλεκτρονικών μέσων αρθρογραφεί έχοντας ως έδρα του το νησί της Πάτμου, γεγονός που του προσφέρει την ευκαιρία να απολαμβάνει την αγάπη του για τη θάλασσα και τα σκάφη. Στο γκαράζ του μεταξύ άλλων φυλάει ως κόρη οφθαλμού μία YAMAHA DT 200R, ένα PEUGEOT 106 Rallye 1.6 και σε περίοπτη θέση ένα Hannibal 3.85. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και τα χόμπυ του είναι η ιστιοπλοΐα, η φωτογραφία και η ανεμοπορία.