BMW Motorrad Vision AMBY: Ποδήλατο ή μοτοσυκλέτα; Κάτι ενδιάμεσα…

Αντιπροσωπεύοντας μία εντελώς νέα φιλοσοφία οχήματος, με χαρακτηριστικά ποδηλάτου και μοτοσικλέτας, το BMW Motorrad Vision AMBY αξιοποιεί νέες δυνατότητες για την καινοτόμα, αστική κινητικότητα του μέλλοντος. Είναι ένα από τα πέντε διαφορετικά πρωτότυπα οχήματα που το BMW Group θα χρησιμοποιήσει στην έκθεση IAA Mobility 2021 στο Μόναχο για να παρουσιάσει το όραμά του για την ατομική κινητικότητα εντός και πέριξ του αστικού ιστού.

Υπό την ομπρέλα της ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και βιωσιμότητας, τα πέντε πρωτοποριακά πρωτότυπα αποτελούν ένα ευέλικτο και βιώσιμα σχεδιασμένο μίγμα κινητικότητας σε δύο και τέσσερις τροχούς που ικανοποιεί τις ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών.

BMW Motorrad Vision AMBY και BMW i Vision AMBY.

AMBY σημαίνει “Adaptive Mobility”. Το BMW Motorrad Vision AMBY και το BMW i Vision AMBY ερμηνεύουν τη θεμελιώδη ιδέα της προσαρμοζόμενης αστικής κινητικότητας σε δύο τροχούς από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Και τα δύο οχήματα κινούνται ηλεκτρικά σε τρεις κατηγορίες ταχύτητες για διαφορετικούς τύπους δρόμων. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επιτρέπει να αναπτύσσονται μέχρι 25 km/h σε ποδηλατοδρόμους, μέχρι 45 km/h σε δρόμους εντός πόλης και μέχρι την τελική ταχύτητα των 60 km/h σε δρόμους πολλαπλών λωρίδων και εκτός πόλης. Ένα κράνος, πινακίδες κυκλοφορίας και η σχετική άδεια οδήγησης είναι απαραίτητα για να μπορεί να ταξιδεύει με υψηλότερες ταχύτητες. Ενώ το BMW i Vision AMBY ως ένα pedelec υψηλών ταχυτήτων απαιτεί συνεχή χρήση των πεντάλ για να ενεργοποιηθεί η υποβοήθηση από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το BMW Motorrad Vision AMBY επιταχύνει χρησιμοποιώντας το γκριπ του γκαζιού και έχει μαρσπιέ αντί πεντάλ όπως μία μοτοσυκλέτα.

Τα modes που έχει ο αναβάτης στη διάθεσή του είναι αποθηκευμένα στο app που συνδέεται με το αντίστοιχο όχημα AMBY vision.

Η επιλογή του επιπέδου ταχύτητας όπως και η ανίχνευση του δρόμου επιτυγχάνονται με τη βοήθεια της τεχνολογίας geofencing, κάτι που επιτρέπει και την αυτόματη ρύθμιση της τελικής ταχύτητας. Καθώς δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή νομικό πλαίσιο για ένα τέτοιο όχημα με ευέλικτη φιλοσοφία ταχύτητας, η ιδέα πίσω από τα οχήματα AMBY vision είναι να επιταχυνθεί η θέσπιση νομοθεσίας που θα επιτρέπει τέτοιες λύσεις. Με αυτό τον τρόπο, το BMW Group δείχνει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει καινοτόμες λύσεις αστικής κινητικότητας στο μέλλον.



Νέα κίνητρα για ‘συναισθηματικά’ δίτροχα.

«Το BMW Motorrad Vision AMBY μας ανοίγει νέους ορίζοντες. Εμείς εστιάζουμε στη συμπεριφορά των χρηστών – ερωτήματα που μας απασχολούν είναι: Πώς θα θέλουν να κινούνται στο μέλλον οι πελάτες; Ποιες είναι οι προσδοκίες από το όχημά τους; Από αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινήσαμε τις συζητήσεις μας. Στόχος μας ήταν να αναπτύξουμε ένα εξαιρετικά ‘συναισθηματικό’ όχημα για έξυπνη κινητικότητα για την πόλη και ακόμα πιο μακριά, που να προσφέρει μέγιστη ελευθερία. Το BMW Motorrad Vision AMBY πραγματικά επιτρέπει στους πελάτες μας να βιώνουν την αστική ζωή με έναν εντελώς νέο τρόπο, να διανύουν αποστάσεις πιο ευέλικτα και ενίοτε να ξεφεύγουν από τα όρια της πόλης. Την ίδια στιγμή, η BMW Motorrad εφαρμόζει σταθερά τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης για αστικά περιβάλλοντα. Είναι μία συναρπαστική είσοδος στον κόσμο της BMW Motorrad που υπόσχεται μέγιστη οδηγική απόλαυση», εξηγεί ο Edgar Heinrich, Επικεφαλής Σχεδίασης της BMW Motorrad.

Η σχεδίαση το DNA της BMW Motorrad.

Το BMW Motorrad Vision AMBY δεν εντάσσεται σε καμία από τις υπάρχουσες κατηγορίες: αν και οπτικά θυμίζει ποδήλατο, έχει καρδιά μοτοσικλέτας. Οι λεπτές αναλογίες το καθιστούν στιβαρό και ικανό για περιπέτειες, ενώ η σχεδίασή του απηχεί το εκφραστικό στυλ και τη διάταξη μιας μοτοσικλέτας BMW Enduro. Με παχύ πέλμα – τόσο στον εμπρός τροχό των 26” που φέρει πιο λεπτό ελαστικό, όσο και στο πίσω τροχό των 24” με πιο στρογγυλοποιημένο ελαστικό, το BMW Motorrad Vision AMBY δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις και τις πολλαπλές ικανότητές του. Η πλήρως ενσωματωμένη σέλα με ύψος 830 mm είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό μοτοσικλέτας όπως και τα σταθερά μαρσπιέ.

H σέλα λειτουργεί και ως στιλιστικό στοιχείο επάνω πάνω από το επίπεδο, ανοδικό πάνω τμήμα του πλαισίου, διαμορφώνοντας μια εντυπωσιακή, φρέσκια εμφάνιση για την BMW Motorrad – έναν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον κόσμο των ηλεκτρικών ποδηλάτων και των μοτοσυκλετών.

Οι μεγάλες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας και κίνησης δημιουργούν ένα σκούρο graphic block στο κέντρο του πλαισίου.

Το μεγάλων διαστάσεων πιρούνι ποδηλάτου στον εμπρός τροχό φέρει προστατευτικά και χαρίζει σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα μία πιο επιβλητική, δυναμική εμφάνιση. Ένας μικρός προβολέας σχήματος U που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της BMW Motorrad παραπέμπει καθαρά στις ρίζες του πρωτοτύπου μοντέλου, όπως και το διπλό πίσω φως LED. Ένα άλλο στοιχείο της BMW Motorrad είναι ότι το BMW Motorrad Vision AMBY επιταχύνει μέσω του γκριπ στο τιμόνι, όπως και σε μία μοτοσικλέτα. Με συνολικό βάρος μόλις 65 kg, το BMW Motorrad Vision AMBY είναι πολύ ελαφρύτερο από άλλες μοτοσικλέτες, κάτι που διασφαλίζει εξαιρετική ευελιξία και σβελτάδα.

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».