Αεροσκάφη

Pipistrel Alpha Electro: Το απόλυτο εκπαιδευτικό αεροσκάφος

Η ηλεκτροκίνηση πλέον μπαίνει δυναμικά σε κάθε είδος μετακίνησης. Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε και τα ηλεκτρικά αεροσκάφη και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Όπως στην περίπτωση του Pipistrel Alpha Electro, ενός αεροσκάφους «κομμένου και ραμμένου» θα λέγαμε για τις σχολές πιλότων σε όλο τον κόσμο. Με την ευκολία επαναφόρτισης των μπαταριών του και κόστος αεροπορικής ώρας 1€ όπως η ίδια η Pipistrel αναφέρει στο site της.

Ίσως να μην γνωρίζετε την Pipistrel ή να μην την έχετε ακούσει αλλά… πρόκειται για την πιο επιτυχημένη εταιρεία ελαφρών αεροσκαφών στον κόσμο με έδρα την Σλοβενία. Η Pipistrel κατασκευάζει μερικά από τα πιο αξιόλογα αεροσκάφη στην κατηγορία των υπερελαφρών, των μοτοανεμοπτέρων, των ελαφρών 4θέσιων πιστοποιημένων αεροσκαφών και ετοιμάζει μερικά επαναστατικά αυτόνομα αεροσκάφη μεταφοράς αγαθών. Πρόκειται για μια high tech Σλοβένικη εταιρεία με τρομερό όραμα που αναπτύσσεται συνεχώς σε νέους τεχνολογικούς τομείς.

Καθόλου τυχαία έχει βραβευτεί από την NASA (ναι το Αμερικανικό φορέα Διαστήματος) δύο φορές και επίσης καθόλου τυχαία επενδύει στην κατασκευή ηλεκτρικών αεροσκαφών καθώς, για συγκεκριμένες πτήσεις γύρω από συγκεκριμένα αεροδρόμια -όπως π.χ. είναι οι εκπαιδευτικές πτήσεις- η χρήση ηλεκτρικών αεροσκαφών είναι τρομερά συμφέρουσα, απλή και εξυπηρετική.

Το Pipistrel Alpha Electro έχει αυτονομία μιας και πλέον ώρας (+ αποθεματικό 30 λεπτών) ή 75 ναυτικών μιλίων, μέγιστη ταχύτητα 100+ κόμβων και ταχύτητα απώλειας στήριξης περίπου 40 κόμβων. Πρόκειται για ένα διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος στην κατηγορία των υπερελαφρών, στην Ελλάδα το δίπλωμα έχει την ονομασία ΥΠΑΜ που αντιστοιχεί στο πτυχίο Recreational Sport Pilot License, με απόδοση που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες των σχολών πτήσεων. Διαθέτει μικρή απόσταση απογείωσης, με ισχυρή δυνατότητα αναρρίχησης 85 κόμβων! Ανακτά το 13% της ενέργειας σε κάθε προσγείωση, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης και ταυτόχρονα επιτρέποντας προσγειώσεις μικρής απόστασης. Ο ηλεκτροκινητήρας των 60+ kW ζυγίζει μόνο 20 κιλά και είναι πιο ισχυρός από τη δημοφιλή σειρά Rotax 912, που χρησιμοποιείται συνήθως σε αυτού του τύπου τα αεροσκάφη. Η μπαταρία των 21 kWh είναι διπλής χρήσης και έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να αντικατασταθεί γρήγορα μέσα σε λίγα λεπτά ή να φορτιστεί σε λιγότερο από μία ώρα, χάρη στην επόμενη γενιά της τεχνολογίας διαχείρισης μπαταρίας που έχει αναπτύξει ειδικά για την περίσταση η Pipistrel. Το πλαίσιο του αεροσκάφους είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί η Pipistrel σε εκατοντάδες αεροσκάφη που πετούν σε όλο τον κόσμο και φυσικά είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη αντιπροσωπεία Ελλάδος www.aviodream.com

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Το 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), InMotion by Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Σύμβουλος Έκδοσης του mgp.gr, Σύμβουλος Έκδοσης της Ελληνικής έκδοσης του Top Gear, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.