Gadgets

SEAT MO eSCOOTER 125: Nέα επώνυμα ηλεκτρικά κόλπα!

Ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι τώρα και πάμε να δούμε τα scooter ξανά από την αρχή, σε μια νέα βάση. Η Seat, πρώτη από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κάνει την αρχή και υπό μια νέα «μπράντα», τη Seat Μό, παρουσιάζει μια σειρά ηλεκτρικών σκούτερ πόλης.

Tο eScooter 125 είναι το μεγαλύτερο διαθέσιμο μοντέλο και ταυτόχρονα το πιο ενδιαφέρον. Το χαρακτηριστικό όνομα eScooter 125 υποδεικνύει πως διαθέτει αντίστοιχες επιδόσεις ενός σκούτερ με κινητήρα εσωτερικής καύσης 125 κ.εκ. και φυσικά απολαμβάνει την νέα αλλαγή στα διπλώματα οδήγησης και οδηγείται νόμιμα από όποιον έχει δίπλωμα αυτοκινήτου!

Το eScooter 125 δεν είναι ένα toy-scooter να το πάρεις για τo last mile, αλλά μια κανονική μικρή μοτοσυκλέτα που μπορείς να την κυκλοφορείς σε ένα αστικό περιβάλλον με αξιώσεις. Πρόκειται για ένα πολύ γρήγορο όχημα που κάνει το 0-50 χλμ./ώρα σε 3.9 δευτερόλεπτα που είναι μια πολύ γρήγορη επίδοση. Παράλληλα διαθέτει χώρους για οδηγό και συνεπιβάτη και θέσεις κάτω από το κάθισμα για αποθήκευση δύο jet κράνων. Ο κινητήρας των 7kW (και στιγμιαία 9 kW) βρίσκεται ενσωματωμένος στην πίσω πλύμνη, κάνοντας ουσιαστικά τον πίσω τροχό έναν ολόκληρο κινητήρα. Αντίστοιχα η τεράστια μπαταρία των 5.6 kWh, που κατασκευάζει η Samsung, βρίσκεται στη γνώριμη θέση των κινητήρων εσωτερικής καύσης κάτω από την σέλα. To μεγάλο βάρος των 41 κιλών της μπαταρίας δεν επηρεάζει την ισορροπία στο eScooter 125, καθώς και τα θερμικά σκούτερ έχουν παρόμοια τοποθέτηση βαρών. Έτσι οδηγικά δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα.
H ισορροπία είναι καλή, καθώς το κέντρο βάρους είναι τοποθετημένο πολύ χαμηλά.

Μόλις ανέβεις και είσαι έτοιμος στη θέση οδήγησης, παρατηρείς το πλήρως ψηφιακό όργανο. Σε ενημερώνει για την κατάσταση της μπαταρίας και για το πόσα χιλιόμετρα διαδρομής σου μένουν. Παράλληλα σε ενημερώνει για την εξωτερική θερμοκρασία και για την ταχύτητα με την οποία κινείσαι. Φυσικά το eScooter 125 συνδέεται μέσω μια ειδικής εφαρμογής με το smart phone σας με το οποίο μπορείτε να ενημερωθείτε για την κατάσταση της μπαταρίας και να θέσετε on ή off το scooter. Φυσικά υπάρχουν και 2 θύρες USB για την φόρτιση του τηλεφώνου σας.
Εμφανισιακά είναι ένα όμορφο σκούτερ με μονόμπρατσο πίσω ψαλίδι, τυπικό πιρούνι μπροστά και LED φώτα. Κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο η μπαταρία που με το στρογγυλό led που αναβοσβήνει ρυθμικά όταν φορτίζει και δίνει μια «ρομποτική» αισθητική αλλά ταυτόχρονα «ζωντανεύει» το eScooter 125 καθώς μοιάζει να αναπνέει.

Η μετακίνηση με το eScooter 125 είναι απολαυστική όπως με όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Ξεκινά το πρώτο μέτρο απαλά και μετά ανεβάζει πολύ γρήγορα ρυθμό. Αυτό το «ξεκινά απαλά» στο πρώτο μέτρο το κάνει και στα 3 mode City, Sport και Eco και βεβαίως έχει και όπισθεν ώστε να μην προβληματιστούν οι οδηγοί (άνδρες και γυναίκες) στους επιτόπιους ελιγμούς. Το «ξεκινά απαλά» γίνεται φυσικά επίτηδες, καθώς η ροπή είναι τόσο μεγάλη που σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα το ελαστικό θα γλιστρούσε, κάνοντας την εκκίνηση πολύ δύσκολη. Και έτσι όμως… το μικρό παντηλίκι σου το ρίχνεις αν βρεις λίγο χωματάκι.

Και τα 3 mode έχουν διαφορετικές τελικές και διαφορετικές αυτονομίες. Φυσικά στην πράξη, ανάλογα με το που είστε αλλάζετε mode. Μέσα στην πόλη δεν έχει λογική να έχετε Sport mode, ενώ Eco μπορείτε να βάλετε αν θέλετε να φτάσετε κάπου μακριά εκτάκτως. Sport mode μπορείτε να έχετε στον αυτοκινητόδρομο δίχως να φοβάστε μην σας πατήσουν.
Mε το Eco θα δείτε τελική 70 χλμ./ώρα, με το City 87 χλμ./ώρα και με το Sport 95 χλμ./ώρα. Με το Eco το eScooter 125 έχει θεωρητική αυτονομία 136 χιλιομέτρων που την κρίνουμε ως υπεραρκετή για τον χαρακτήρα και την χρήση στην οποία προορίζεται. Επίσης τα 95 χλμ./ώρα είναι μια απόλυτα λογική και φυσιολογική ταχύτητα ώστε να μην νιώσετε σε καμιά στιγμή πως σας λείπει η τελική. Φυσικά οι τελικές και των 3 mode έρχονται αστραπιαία και δίχως κανένα δισταγμό.

Ωραία κάναμε την βόλτα μας και αδειάσαμε την μπαταρία. Τώρα πρέπει να βρούμε τρόπο να την φορτίσουμε. Η μπαταρία φορτίζει μόνο από οικιακή πρίζα μέσω ενός καλωδίου, σαν και αυτό με το οποίο παίρνει ρεύμα ο υπολογιστής μας ή η οθόνη μας. Και αν το πρόβλημά σας είναι πως θα το φορτίσετε στο δρόμο, ή στην εργασία σας, εφόσον δεν υπάρχει πρίζα διαθέσιμη, η Seat Mό έχει μια μεγαλοφυή λύση. Η βαριά μπαταρία των 41 κιλών είναι αποσπώμενη! Μάλιστα έχει διάταξη που μοιάζει με τροχήλατη βαλίτσα σαν και αυτή που έχουμε στα ταξίδια μας. Με μια συγκεκριμένη κίνηση -με το σκούτερ στο κεντρικό σταντ- τραβάμε έξω την μπαταρία και αυτόματα εμφανίζονται δύο μικροί τροχοί στους οποίους την ισορροπούμε και την τραβάμε σαν τροχήλατη βαλίτσα!

Μεγαλοφυές! Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να την ανεβάσουμε στο σπίτι μας ή στο γραφείο μας και να την φορτίσουμε εκεί. Θεωρητικά με τον ρυθμό μιας οικιακής πρίζας 2.5 kWh χρειάζεται 2.5-3 ώρες να γεμίσει. Στην πράξη θέλει περισσότερο, αλλά μόλις γεμίσει με κόστος 1 περίπου € είστε έτοιμοι για άλλα 100+ χιλιόμετρα!
Μας εντυπωσίασε και το χαρήκαμε. Είναι δυνατό με πολύ καλά φρένα και χωρά με άνεση 2 επιβάτες και τα κράνη τους κάτω από την σέλα. Θα θέλαμε αναρτήσεις με λίγο καλύτερη απόσβεση και περισσότερη άνεση, αλλά προφανώς οι Ισπανοί δεν υπολόγισαν του κάκιστους ελληνικούς δρόμους κατά τη σχεδίαση και εξέλιξη του Mό.

Το Seat Mό eScooter 125 είναι η επώνυμη πρόταση ανάμεσα στα πολλά κινέζικα ηλεκτρικά σκούτερ που έχουν κατακλύσει την αγορά και ανάλογα επώνυμη είναι και η τιμή του, που ξεκινά από τα €6.790. Βεβαίως επιδοτείται με €800 μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ η εξοικονόμηση χρήματος σε βάθος χρόνου από καύσιμα και συντήρηση σε σχέση με ένα συμβατικό scooter, καθιστά το Mό μια λογική επιλογή. Προφανώς το Mό δεν απευθύνεται σε χρήστες με πρώτη προτεραιότητα τη χαμηλή τιμή, αλλά σε αυτούς που θέλουν το πιο εύχρηστο, πρακτικό και οικολογικό μέσο αστικής μετακίνησης σήμερα.

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Το 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), InMotion by Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Σύμβουλος Έκδοσης του mgp.gr, Σύμβουλος Έκδοσης της Ελληνικής έκδοσης του Top Gear, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.