SEAT Technical Center – 50 Χρόνια στην Καρδιά της Απόδοσης και της Καινοτομίας
Το SEAT 1200 Sport, γνωστό και ως Bocanegra, έμεινε στην ιστορία όχι μόνο για τον εμβληματικό του μαύρο προφυλακτήρα από αφρό πολυουρεθάνης — που του χάρισε το χαρακτηριστικό ψευδώνυμο — αλλά και για τον ρόλο του ως το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο Τεχνικό Κέντρο της SEAT S.A., το 1975. Πενήντα χρόνια μετά, το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης γιορτάζει τη δική του επέτειο, ταυτόχρονα με τα 75 χρόνια της ίδιας της εταιρείας, και παραμένει στην αιχμή της τεχνολογίας, με απόλυτη προσήλωση στην εξέλιξη του επόμενου μεγάλου βήματος: του ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου.
Από το χαρτί στην ψηφιακή εποχή
Στις αρχές του, το Τεχνικό Κέντρο της SEAT βασιζόταν στο χαρτί και το χέρι. Οι 211 εργαζόμενοι σχεδίαζαν με χάρακα και μολύβι, τα πρωτότυπα κατασκευάζονταν από γύψο και οι ηχητικές δοκιμές γίνονταν σε δωμάτια με αφρώδη τοιχώματα. Σήμερα, η ομάδα αριθμεί πάνω από 1.000 άτομα – μηχανικούς, σχεδιαστές και ειδικούς – που δουλεύουν με 3D σχέδια, VR και AI.

Ο γύψος αντικαταστάθηκε από πηλό, τα τεστ ήχου γίνονται σε θαλάμους box-in-box, με ακρίβεια πάνω από 95% στην απομόνωση εξωτερικών ήχων. Τα κλασικά μικρόφωνα έχουν δώσει τη θέση τους σε ανθρωπόμορφες κεφαλές, που καταγράφουν τον ήχο όπως τον αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο αυτί.
Μοντέλα-ορόσημα και τεχνολογικά άλματα
Μετά το Bocanegra, ακολούθησαν μοντέλα που καθόρισαν την ταυτότητα της SEAT: Ibiza, Toledo, Leon. Η ένταξη στον Όμιλο Volkswagen το 1986 και αργότερα στον Όμιλο Audi-Lamborghini το 2002, έδωσε στο Τεχνικό Κέντρο πρόσβαση σε τεχνογνωσία και πόρους, επιταχύνοντας την ανάπτυξή του. Το 2007, με τη δημιουργία του Κέντρου Σχεδιασμού και του Κέντρου Ανάπτυξης Πρωτοτύπων, συγκεντρώθηκε όλη η δημιουργική και τεχνική διαδικασία στο Martorell -από την πρώτη γραμμή στο χαρτί, μέχρι την τελική έγκριση παραγωγής. Το 2020 ήρθε το CUPRA Formentor -το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη CUPRA, και έγινε best seller. Ακολούθησε το CUPRA Born (2021), το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας.

Την ίδια χρονιά εγκαινιάστηκε το Test Center Energy, ένα από τα πιο προηγμένα κέντρα εξέλιξης μπαταριών στη Νότια Ευρώπη. Η SEAT S.A. επενδύει πλέον στην ηλεκτροκίνηση με εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, το Τεχνικό Κέντρο εστιάζει στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μόνο το 2024, πραγματοποιήθηκαν 310.000 προσομοιώσεις, εκ των οποίων οι 220.000 αφορούσαν αποκλειστικά ηλεκτρικά αστικά μοντέλα, εστιάζοντας σε τομείς όπως η αεροδυναμική, η ασφάλεια και η ακουστική.