Skyleader UL-39 ALBI. Βe the force of BMW S1000RR with you!
Μετά από έναν αιώνα, ένας κινητήρας BMW τοποθετείται ξανά σε αεροπλάνο, θυμίζοντας την δραστηριότητα της εταιρείας όταν ξεκινούσε την λειτουργία της το 1916, κατασκευάζοντας μοτέρ για πολεμικά αεροσκάφη.
Το Focke-Wulf Fw 190 είχε BMW κινητήρες. Στην προκειμένη περίπτωση, ευτυχώς δεν πρόκειται για πολεμικό σενάριο και δεν είναι και κάτι επίσημο, αφού δημιουργός του αεροπλάνου που παρουσιάζουμε δεν είναι η BMW, αλλά η Τσέχικη Skyleader, που ειδικεύεται στην κατασκευή ελαφρού τύπου αεροσκαφών.

Ανάμεσα στα ελικοφόρα κατά κύριο λόγο μοντέλα που διαθέτει η Skyleader, ξεχωρίζει ένα, το οποίο χρησιμοποιεί Ducted Fan κινητήρα και είναι κατασκευασμένο από carbon! To όνομα του είναι UL-39 Albi και αποτελεί απομίμηση υπό κλίμακα ενός Aero Vodochody, με το όνομα Aero L-39 Αlbatross ΝG.
Το στοιχείο που έχει ενδιαφέρον τόσο στο UL-39 Albi, είναι ο κινητήρας του. Πρόκειται για εφαρμογή Ducted Fan. Μιας φτερωτής η οποία περιστρέφεται με ένα δακτύλιο με πολύ μικρές ανοχές. Η περιστροφή της φτερωτής γίνεται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που προέρχεται από το S1000RR. Το ζητούμενο ήταν φυσικά ένα δυνατό μοτέρ με ικανότητα να δουλεύει σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, χωρίς πρόβλημα και το συγκεκριμένο, τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό, γυρίζοντας συνεχώς κατά την διάρκεια της πτήσης στις 12.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύες των 193 ίππων προσφέρει υψηλές επιδόσεις στο πανάλαφρο αεροσκάφος. Η ταχύτητα εδάφους αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα με τα 260 να είναι μια άνετη επιχειρησιακή ταχύτητα, ενώ το βάρος του αεροσκάφους, είναι μόλις 322 κιλά. Μπορούν να επιβιβαστούν σε αυτό δύο άτομα (σε διαμήκη διάταξη θέσεων), ενώ τα 100 λίτρα χωρητικότητας καυσίμου, προσδίδουν μια αυτονομία της τάξεως των 550 χιλιομέτρων ή 2,5 ωρών.
Με τιμή που θα ξεπεράσει σε τις 200.000 ευρώ είναι μια τρομερή ευκαιρία χειρισμού ένος Jet… ακόμα και αν δεν είναι! Το γεγονός πως από την εξαγωγή βγαίνει κρύος αέρας και όχι καυσαέρια το κάνει πολύ δύσκολο στην κατάρριψη με πυραύλους αέρος αέρος (που κοστίζουν πολλαπλάσια από το ίδιο το σκάφος!). Σχεδιασμένο από το Τεχνικό Πολυτεχνείο της Πράγας αποτελεί μια εξαιρετική ιδέα που θα βρει σίγουρα μιμητές.