Lamborghini Terzo Millennio

Δεν πρόκειται για κάποιο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει άμεσα στο δρόμο, ωστόσο θα αποτελέσει τη βάση για τα υπεραυτοκίνητα του μέλλοντος.

Εξελιγμένη βάσει ενός κοινού προγράμματος της Lambo με το διάσημο τεχνολογικό ινστιτούτο των ΗΠΑ, το MIT, η Terzo Millenio, άκα τρίτη χιλιετία, είναι ένα αυτοκίνητο που επεκτείνει τις δυνατότητες της σημερινής τεχνολογίας και βάζει τη βάση της μελλοντικής. Εκτός από την αισθητική του αμαξώματος που φυσικά είναι φουτουριστική και μοιάζει σαν να ήρθε με χρονομηχανή από το μέλλον, η χρήση νανοτεχνολογίας σε αυτό, θα επιτρέπει την αυτόματη επισκευή του από εκδορές και μικρά χτυπήματα, ακόμα και από προβλήματα τριχοειδών ρωγμών λόγω υπερβολικής καταπόνησης των ινών άνθρακα, με τις οποίες κατασκευάζεται.

Η Terzo Millenio θα είναι φυσικά ηλεκτρική, ωστόσο μην περιμένετε και εδώ την πεπατημένη των πολλών, μεγάλων σε μέγεθος και υπέρβαρων συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Καθώς αυτοί, και όχι ο ηλεκτρικός κινητήρας, είναι που κάνουν τη «ζημιά» στο βάρος των ηλεκτρικών supercar, καθιστώντας τα ιδανικά για τις ευθείες αλλά όχι για τις στροφές. Την θέση τους λοιπόν θα πάρουν υπέρ – πυκνωτές, με ικανότητα αποθήκευσης και προσφοράς ενέργειας 100 φορές μεγαλύτερης σε σχέση με τις μπαταρίες. Όπερ σημαίνει ότι και χιλιάδες ίπποι θα μπορούν να αποδίδονται και η αυτονομία να είναι μεγάλη και η φόρτιση των πυκνωτών να γίνεται σε λίγα λεπτά της ώρας.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς εξέλιξης, τα ζητούμενα που έθεσε η Lamborghini για την Terzo Millennio ήταν τέτοια, που χρειάζονται «εγκέφαλοι τέσσερις φορές μεγαλύτεροι από τους δικούς μας για να τα λύσουν». Αυτοί οι εγκέφαλοι βρέθηκαν στο MIT και πλέον το πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη. Τόσο η νανοτεχνολογία όσο και οι υπέρ-πυκνωτές της Terzo υφίστανται σήμερα μόνο εργαστηριακά, ωστόσο η ιταλική μάρκα έχει εμπιστοσύνη στα super brains του MIT και δηλώνει ότι σε λίγα μόλις χρόνια, θα είναι έτοιμη για την εμπορική τους εκμετάλλευση. Το ελπίζουμε, καθώς ένα ηλεκτρικό supercar με επιτάχυνση σφαίρας και τελική ταχύτητα που θα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα, είναι ότι χρειάζεται ο κόσμος των petrolhead για να μετατραπεί σε electrohead.

 

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».