Audi: 116 χρόνια πρωτοπορίας και 60 χρόνια σύγχρονης ιστορίας
Πάνω από έναν αιώνα καινοτομίας, με σταθμό την αναγέννηση του 1965

Η Audi γιορτάζει 116 χρόνια παρουσίας στον κόσμο της αυτοκίνησης και 60 χρόνια από την έναρξη της σύγχρονης εποχής της, με αφετηρία τη μεταπολεμική επανεκκίνηση του 1965. Από τα πρώτα βήματα της Auto Union μέχρι τις σημερινές τεχνολογικές καινοτομίες, η μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια συνεχίζει να γράφει ιστορία – με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Στις 13 Αυγούστου 1965, το πρώτο Audi της μεταπολεμικής εποχής κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στο Ίνγκολσταντ. Το μοντέλο F103, όπως ονομάστηκε αργότερα, δεν ήταν απλώς ένα νέο αυτοκίνητο – ήταν το ορόσημο της αναγέννησης της μάρκας. Η Auto Union GmbH, με ρίζες από το 1909, υιοθέτησε ξανά το όνομα Audi, σηματοδοτώντας μια νέα τεχνολογική και σχεδιαστική εποχή.
Το F103 σημείωσε εμπορική επιτυχία, εξελίχθηκε σε ολόκληρη οικογένεια μοντέλων και έμεινε στην παραγωγή έως το 1972. Η μετάβαση από τους δίχρονους κινητήρες DKW σε πιο σύγχρονες λύσεις, καθώς και η συνεργασία με τη Volkswagen και προηγουμένως με τη Daimler-Benz, εξασφάλισαν τη βιωσιμότητα της Auto Union και έθεσαν τα θεμέλια για την Audi όπως τη γνωρίζουμε σήμερα: μια μάρκα συνυφασμένη με την τεχνολογική υπεροχή, το design και τη μηχανολογική καινοτομία.
Το 1965 σηματοδότησε την επιστροφή του ονόματος Audi και την αρχή μιας νέας τεχνολογικής και εμπορικής πορείας για την Auto Union. Με τη στήριξη της Daimler-Benz, ο μηχανικός Ludwig Kraus εισήγαγε έναν τετράχρονο κινητήρα σε μαζική παραγωγή, οδηγώντας στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου – του πρώτου Audi της μεταπολεμικής εποχής. Ένα όχημα που δεν ήταν απλώς καινούριο, αλλά αποτέλεσε θεμέλιο για μια ολόκληρη οικογένεια.

Το εμπορικό σήμα DKW εγκαταλείπεται οριστικά και η Auto Union αναβιώνει το ιστορικό όνομα Audi, με πρώτο μοντέλο το λεγόμενο Audi 72. Με εξελιγμένη τεχνολογία, νέο σχεδιασμό και σαφή διαφοροποίηση από το παρελθόν, το “νέο Audi” έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία των Audi 60, 75, 80 και Super 90 – μοντέλων που προσέφεραν ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και καθημερινής χρηστικότητας.
Ανάμεσα σε αυτά, το Audi 60 ξεχώρισε για τις πωλήσεις του, ενώ το Super 90 κατέδειξε τις φιλοδοξίες της μάρκας στον τομέα της απόδοσης και του σχεδιασμού. Η νέα αυτή γενιά σημείωσε συνολική παραγωγή άνω των 400.000 μονάδων, αποδεικνύοντας την επιτυχία της στρατηγικής στροφής.
Η πλήρης μετεξέλιξη ολοκληρώθηκε το 1985, όταν ιδρύθηκε η AUDI AG, επισημοποιώντας την εταιρική και εμπορική ταυτότητα που συνεχίζει να καθορίζει τη μάρκα: πρωτοπορία, συνέπεια και τεχνολογική υπεροχή.