Αυτοκίνητο

Audi: 116 χρόνια πρωτοπορίας και 60 χρόνια σύγχρονης ιστορίας

Πάνω από έναν αιώνα καινοτομίας, με σταθμό την αναγέννηση του 1965

A new era began in Ingolstadt 60 years ago: the first post-Second World War Audi rolled off the assembly line on August 13, 1965. And on that occasion, after a quarter of a century, Auto Union GmbH once again adopted the traditional Audi brand name. The name itself was intended to demonstrate the model’s status as a technical pioneer. It was, after all, Audi’s first automobile with a four-cylinder, four-stroke engine.

Η Audi γιορτάζει 116 χρόνια παρουσίας στον κόσμο της αυτοκίνησης και 60 χρόνια από την έναρξη της σύγχρονης εποχής της, με αφετηρία τη μεταπολεμική επανεκκίνηση του 1965. Από τα πρώτα βήματα της Auto Union μέχρι τις σημερινές τεχνολογικές καινοτομίες, η μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια συνεχίζει να γράφει ιστορία – με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

A new era began in Ingolstadt 60 years ago: the first post-Second World War Audi rolled off the assembly line on August 13, 1965. Being part of the Start of Production ceremony (from left to right): Auto Union Chief Engineer Ludwig Kraus, Auto Union CEO Rudolf Leiding, Volkswagen’s Marketing and Sales Director Fritz Frank and Auto Union Sales Director Emil Gräbner.

Στις 13 Αυγούστου 1965, το πρώτο Audi της μεταπολεμικής εποχής κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στο Ίνγκολσταντ. Το μοντέλο F103, όπως ονομάστηκε αργότερα, δεν ήταν απλώς ένα νέο αυτοκίνητο – ήταν το ορόσημο της αναγέννησης της μάρκας. Η Auto Union GmbH, με ρίζες από το 1909, υιοθέτησε ξανά το όνομα Audi, σηματοδοτώντας μια νέα τεχνολογική και σχεδιαστική εποχή.

Το F103 σημείωσε εμπορική επιτυχία, εξελίχθηκε σε ολόκληρη οικογένεια μοντέλων και έμεινε στην παραγωγή έως το 1972. Η μετάβαση από τους δίχρονους κινητήρες DKW σε πιο σύγχρονες λύσεις, καθώς και η συνεργασία με τη Volkswagen και προηγουμένως με τη Daimler-Benz, εξασφάλισαν τη βιωσιμότητα της Auto Union και έθεσαν τα θεμέλια για την Audi όπως τη γνωρίζουμε σήμερα: μια μάρκα συνυφασμένη με την τεχνολογική υπεροχή, το design και τη μηχανολογική καινοτομία.

Το 1965 σηματοδότησε την επιστροφή του ονόματος Audi και την αρχή μιας νέας τεχνολογικής και εμπορικής πορείας για την Auto Union. Με τη στήριξη της Daimler-Benz, ο μηχανικός Ludwig Kraus εισήγαγε έναν τετράχρονο κινητήρα σε μαζική παραγωγή, οδηγώντας στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου – του πρώτου Audi της μεταπολεμικής εποχής. Ένα όχημα που δεν ήταν απλώς καινούριο, αλλά αποτέλεσε θεμέλιο για μια ολόκληρη οικογένεια.

The first Audi after World War II evolves into a whole family of vehicles: The “F 103” was joined by the Audi 80, Audi Super 90, Audi 75, and Audi 60 – here: the Audi Super 90.

Το εμπορικό σήμα DKW εγκαταλείπεται οριστικά και η Auto Union αναβιώνει το ιστορικό όνομα Audi, με πρώτο μοντέλο το λεγόμενο Audi 72. Με εξελιγμένη τεχνολογία, νέο σχεδιασμό και σαφή διαφοροποίηση από το παρελθόν, το “νέο Audi” έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία των Audi 60, 75, 80 και Super 90 – μοντέλων που προσέφεραν ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και καθημερινής χρηστικότητας.

Ανάμεσα σε αυτά, το Audi 60 ξεχώρισε για τις πωλήσεις του, ενώ το Super 90 κατέδειξε τις φιλοδοξίες της μάρκας στον τομέα της απόδοσης και του σχεδιασμού. Η νέα αυτή γενιά σημείωσε συνολική παραγωγή άνω των 400.000 μονάδων, αποδεικνύοντας την επιτυχία της στρατηγικής στροφής.

Η πλήρης μετεξέλιξη ολοκληρώθηκε το 1985, όταν ιδρύθηκε η AUDI AG, επισημοποιώντας την εταιρική και εμπορική ταυτότητα που συνεχίζει να καθορίζει τη μάρκα: πρωτοπορία, συνέπεια και τεχνολογική υπεροχή.

Γιώργος Κυριαζής

Ο Γιώργος Κυριαζής έχει βασικές σπουδές μηχανολογίας και ασχολείται με πάθος με την τεχνολογία αλλά και με οτιδήποτε τρέχει, πλέει ή πετάει. Αρθρογραφεί επαγγελματικά στο χώρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων από το 1994. Ενδεικτικά, έχει εργαστεί ως συντάκτης σε έντυπα όπως τα Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, 4Τροχοί, BESTEVER, Luxury Boat & SUV, επίσης ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό VieW της VW, ενώ έχει κάνει και λίγο ραδιόφωνο και τηλεόραση. Έχει επίσης ασχοληθεί με τη μετάφραση βιβλίων με θέματα τις κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορά. Τα τελευταία χρόνια εκμεταλλευόμενος τα ωφέλη των ηλεκτρονικών μέσων αρθρογραφεί έχοντας ως έδρα του το νησί της Πάτμου, γεγονός που του προσφέρει την ευκαιρία να απολαμβάνει την αγάπη του για τη θάλασσα και τα σκάφη. Στο γκαράζ του μεταξύ άλλων φυλάει ως κόρη οφθαλμού μία YAMAHA DT 200R, ένα PEUGEOT 106 Rallye 1.6 και σε περίοπτη θέση ένα Hannibal 3.85. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και τα χόμπυ του είναι η ιστιοπλοΐα, η φωτογραφία και η ανεμοπορία.