Ducati Multistrada V4: H πρώτη μοτοσικλέτα με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Η νέα Ducati Multistrada, που για το 2021 θα διαθέτει και έκδοση με τον θηριώδη κινητήρα V4 των 1.103 κ.εκ. της Panigale, θα είναι η πρώτη μοτοσικλέτα με ραντάρ και ADAS.
Η τέταρτη γενιά του Multistrada έρχεται και θα διαθέτει τον ελαφρύ και συμπαγή κινητήρα V4 των 1.103 κ.εκ., σχεδιασμένο για να καλύψει τις ανάγκες που απαιτούνται σε μια μοτοσικλέτα διπλής χρήσης. Προφανώς δεν θα αποδίδει 214 ίππους όπως στην Panigale, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία ο πλήρης επανασχεδιασμός κατέστησε δυνατή την επίτευξη πολύ μεγάλων διαστημάτων συντήρησης και εξαιρετικής ποιότητας λειτουργίας. Για να μοιραστεί περισσότερα η Ducati σχετικά με τον κινητήρα, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 15 Οκτωβρίου.
Έως τότε όμως, η ιταλική μάρκα ανακοίνωσε μια παγκόσμια πρωτιά για τη νέα Multistrada V4: την υιοθέτηση, για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα, συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Ήδη τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό συστήματα αυτόματης πέδησης, διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και πολλά ακόμα, η λειτουργία των οποίων βασίζεται σε ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Η Ducati φέρνει την τεχνολογία των ραντάρ στις μοτοσικλέτες παραγωγής, επιβεβαιώνοντας τη σχετική της εξαγγελία, ήδη από το 2018. Η υιοθέτηση αυτών των συστημάτων υπόσχεται να είναι μια πραγματική επανάσταση για τον κόσμο των δύο τροχών, σηματοδοτώντας ένα νέο επίπεδο ασφάλειας αλλά και άνεσης, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο.
Το ενδιαφέρον της Ducati για αυτόν τον τύπο συστημάτων χρονολογείται από το 2016, όταν η eταιρεία συνεργάστηκε με το Τμήμα Ηλεκτρονικής, Πληροφοριών και Βιομηχανικής του Πολυτεχνείου του Μιλάνου, για να πειραματιστεί με αυτόν τον τύπο συστημάτων. Αυτή η πρώτη εμπειρία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα εφαρμογής αυτού του είδους τεχνολογίας στις μοτοσικλέτες και ώθησε τη Ducati στη δημιουργία ενός πλήρους πακέτου υποβοήθησης της οδήγησης με δύο ραντάρ που, εντός τεσσάρων ετών, έχουν αναπτυχθεί και παραχθεί σε στενή συνεργασία με τη Bosch, για το νέο Multistrada V4. Κάθε ραντάρ έχει συμπαγείς διαστάσεις (70 x 60 x 28 χιλ. ,παρόμοιες με αυτές μια action camer και ενσωματώνoνται τέλεια στη μοτοσικλέτα, προσθέτοντας βάρος μόλις 190 γραμμαρίων. Το ραντάρ που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος ελέγχει τη λειτουργία του ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο μέσω αυτόματου φρεναρίσματος και επιτάχυνσης ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση (επιλέξιμη σε τέσσερα επίπεδα) από άλλα οχήματα όταν η Mutlistrada V4 κινείται με ταχύτητα μεταξύ 30 και 160 χλμ./ώρα. Το σύστημα επιτρέπει πιο άνετη οδήγηση, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το πίσω ραντάρ, από την άλλη πλευρά, μπορεί να ανιχνεύσει οχήματα που κινούνται πλευρικά και πίσω από τη μοτοσικλέτα, στη λεγόμενη «τυφλή γωνία» των καθρεφτών. Δηλαδή την περιοχή που δεν είναι ορατή ούτε από τον αναβάτη ούτε μέσω των καθρεφτών. Το σύστημα BSD (Blind Spot Detection) προειδοποιεί επίσης όταν πίσω από το μοτοσικλέτα πλησιάζει άλλο όχημα με υψηλή ταχύτητα. Η νέα Ducati Multistrada V4 ξεκίνησε να παράγεται ήδη και η online αποκάλυψή της θα πραγματοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο στις 4 Νοεμβρίου 2020. Στις αρχές της νέας χρονιάς, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκθέσεις Ducati. Φυσικά, θα επανέλθουμε.