Joby X-57

Κάτι μεταξύ ελικοπτέρου και αεροπλάνου ή καλύτερα και ελικόπτερο και αεροπλάνο. Το X-57 είναι ένα ασφαλέστατο ελικόπτερο, που μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σε οποιοδήποτε επίπεδο σημείο και αφού φτάσει σε ένα ικανοποιητικό ύψος μπορεί να τροποποιήσει την κίνηση του από κατακόρυφη σε οριζόντια και να συνεχίσει να πετά ως αεροσκάφος.

Γράφω ασφαλέστατο, γιατί τα ελικόπτερα μονού στροφείου με θερμικούς κινητήρες, εμβολοφόρους ή jet έχουν πολύπλοκα μηχανικά κιβώτια μετάδοσης που χρειάζονται συνεχή συντήρηση και είναι πηγή προβλημάτων και ασφάλειας. Το X-57 έχει 8 ηλεκτρικούς κινητήρες που χρησιμοποιούν το 80% της ισχύος τους για την κατακόρυφη άνοδό του ως ελικόπτερο και το 50 % της ισχύος τους στην κίνηση ως αεροσκάφος. Οι 8 κινητήρες που λειτουργούν στο 80% της ισχύος τους είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να τροποποιήσουν την απόδοσή τους σε περίπτωση κάποιας αστοχίας, κινητήρα ή έλικας και αμέσως, να μπουν σε φάση αναγκαστικής προσγείωσης.

Οι δεκάδες προσομοιώσεις έχουν δείξει πως και με 3 κινητήρες εκτός λειτουργίας (όχι από την ίδια πλευρά φυσικά) το X-57 μπορεί να προσγειωθεί με σχετική ασφάλεια. Η Joby που είναι η κατασκευάστρια εταιρεία του X-57, συνεργάζεται με την NASA, αλλά και με την Toyota, στην κατασκευή του X-57 καθώς σκοπεύει να το παραχωρεί σε ειδικό πρόγραμμα sharing εκτός της πώλησης ως ιδιωτικό αερσκάφος. Το εσωτερικό του θα το σχεδιάσει η Lexus. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει τη φάση των πτητικών δοκιμών που έχει θέσει η FAA. To 2024 είναι η χρονιά στην οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται τα αεροσκάφη ενώ ήδη η Joby δέχεται παραγγελίες. Μην κάθεστε… γρήγορα!

http://www.jobyaviation.com

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Φέτος, το 2022, κλείνει 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), InMotion by Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Σύμβουλος Έκδοσης του mgp.gr, Σύμβουλος Έκδοσης της Ελληνικής έκδοσης του Top Gear, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.