Σμόκιν για τη Rolls – Royce Cullinan (vid)

Eχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Αυτό ισχύει βεβαίως και στον χώρο του αυτοκινήτου, όπου πολλοί κατασκευαστές δυσκολεύονται να αναβαθμίσουν προς το εντυπωσιακότερο ένα ήδη ξεχωριστό και ιδιαίτερο μοντέλο.

Ωστόσο η Rolls-Royce φαίνεται ότι τα κατάφερε στην περίπτωση της Cullinan με την ειδική έκδοση Black Badge, όπως ακριβώς είχε συμβεί στο παρελθόν και με τα μοντέλα Ghost, Dawn και Wraith. Σε αντίθεση ωστόσο με τις προηγούμενες «σκοτεινές εκδόσεις», οι διαφοροποιήσεις δεν περιορίζονται μόνον σε οπτικό επίπεδο με απειράριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, αλλά επεκτείνονται και στα μηχανικά μέρη. Ετσι αποδίδει ο V12 κινητήρας των 6,8 λίτρων 600 ίππους στην Black Badge, δηλαδή 29 περισσότερους σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Cullinan, ενώ και η θηριώδης ροπή στρέψης αγγίζει τα 900 Nm αντί 850.

blackbagde2

Σήμα κατατεθέν της ερεβώδους Rolls – Royce αποτελεί χωρίς αμφιβολία η ιδιαίτερη μαύρη βαφή της. Στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Γκούντγουντ της Μεγάλης Βρετανίας περνιούνται τα αμαξώματα των συγκεκριμένων εκδόσεων με πολλές στρώσεις μαύρης βαφής και γυαλίζονται δέκα φορές με το χέρι! Με αυτή την τεχνική αποκτά το χρώμα μία ανεπανάληπτη ένταση και βάθος και κάνει το αυτοκίνητο μοναδικό σε εμφάνιση.

Το black code περιλαμβάνει ακόμη και το διάσημο αγαλματάκι που κοσμεί την κορυφή του ψυγείου της μάσκας, καθώς το θρυλικό Spirit of Ecstasy είναι φτιαγμένο από μαύρο χρώμιο, ενώ και τα ασημί λογότυπα της Rolls – Royce έχουν γίνει επίσης μαύρα. Κάτι ανάλογο ισχύει για όλες τις επιφάνειες του αμαξώματος, από τις γρίλιες της μάσκας έως τα πλαίσια των παραθύρων με τα σκούρα φιμέ κρύσταλλα, με εξαίρεση τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων που διακρίνονται μέσα από τις σφυρήλατες ζάντες των 22 ιντσών.

blackbadge3

Σύμφωνα με τον CEO της Rolls – Royce, Τόρστεν Μίλερ – Οτβος, «η Black Badge εκφράζει τις επιθυμίες μίας ιδιαίτερης ομάδας πελατών της Rolls-Royce. Ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να πάρουν ρίσκο, να σπάσουν τους κανόνες και να χτίσουν την επιτυχία σύμφωνα με τα δικά τους μέτρα. Αυτά τα μοντέλα όχι μόνον μπορούν να επιβιώσουν τέλεια εντός της φημισμένης μάρκας, αλλά ορίζουν επίσης ένα νέο χώρο εντός της υπερπολυτελούς κατηγορίας. Σε αυτό το πνεύμα έφτασε πλέον ο καιρός για την τολμηρότερη και πιο σκούρα έκφραση της Black Badge. Τη βασίλισσα της νύχτας, την Black Badge Cullinan.»

blackbagde4

Στο εσωτερικό του συγκεκριμένου μοντέλου συνυπάρχει το δέρμα με επιφάνειες από καρβονικά νήματα με επαναλαμβανόμενα γεωμετρικά σχήματα, ώστε να δείχνουν τρισδιάστατες. Κάθε μία από αυτές τις επιφάνειες περνιέται με έξι «χέρια» βαφής, μετά αφήνεται για 72 ώρες για να δέσει και ακολούθως γυαλίζεται με το χέρι. Η όλη διαδικασία διαρκεί 21 ημέρες και στο τέλος ελέγχεται εξονυχιστικά από έναν ειδικό, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι και τα 23 μέρη του αμαξώματος αντανακλούνται το ίδιο στο φως. Στα χάιλαϊτ περιλαμβάνεται και ο ουρανός του αυτοκινήτου, που διακοσμείται με 1.344 μικρά φωτιστικά σώματα.

blackbadge5

Εννοείται ότι όλα αυτά έχουν και το ανάλογο κόστος. Η Rolls – Royce χρεώνει στους αγοραστές της Cullinan περίπου 55.000 ευρώ τα εξτρά της έκδοσης Black Badge ανεβάζοντας έτσι ακόμη ψηλότερα την τιμή του αυτοκινήτου στα επίπεδα των 400.000 ευρώ. Χωρίς κάποια άλλα περίεργα και πανάκριβα αξεσουάρ που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της βρετανικής μάρκας.

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».