Μοτοσυκλέτα

Vyrus Alyen. Aπό άλλο πλανήτη!

Η απαράμιλλη ιταλική αισθητική και μηχανολογική haute couture συνδυάστηκαν για να δημιουργήσουν αυτή την πραγματικά «εξωγήινη» μοτοσικλέτα.

Τόσο με βάση τις αισθήσεις, όσο και με τη λογική, η Alyen της μικρής boutique βιοτεχνίας κατασκευής μοτοσικλετών Vyrus, είναι ένα πραγματικό κομψοτέχνημα: σχεδιαστικό και μηχανικό. Με βάση της το Ρίμινι της Ιταλίας, η Vyrus φαίνεται να συνεχίζει την τεχνική πρωτοτυπία της Bimota -για τους παλιούς και ψαγμένους η αναφορά- της ιστορικής δηλαδή ιταλικής μάρκας που είχε κάνει σημαία της τα εναλλακτικά συστήματα ανάρτησης και τα στιβαρά πλαίσια, στα οποία αναπαύονταν πλείστα όσα μοτέρ ιαπωνικής και ιταλικής προέλευσης κατά το παρελθόν.

Με βάση το εκπληκτικό Ducati Superquadro V2 κινητήρα των 1,285 κ.εκ. με απόδοση 205 ίππων, η Vyrus δημιουργεί μια κυριολεκτικά απόκοσμη μοτοσικλέτα. Τεχνικά, περιλαμβάνει τα καλύτερα περιφερειακά που έχει να προσφέρει η βιομηχανία, όπως φρένα της Brembo και αναρτήσεις της Ohlins. Η σχεδίασή τη ωστόσο, με δύο εναλλακτικά συστήματα ανάρτησης βραχιόνων εμπρός και πίσω, υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία.

Διαχωρίζοντας την ανάρτηση από τη διεύθυνση στον εμπρός τροχό, κάτι που στο παρόν κάνει μόνο η BMW αλλά στο παρελθόν προσπάθησαν επίσης η Yamaha και φυσικά η Bimota, η Vyrus υπόσχεται μια νέα εμπειρία σταθερότητας και ασφάλειας στις στροφές, παρά την κτηνώδη ισχύ των 205 ίππων.

Ανάλογα φουτουριστική με τη μηχανολογική προσέγγιση ωστόσο είναι και η αισθητική, με ένα κοστούμι εντελώς παραδομένο σε πολλαπλά επίπεδα και έντονες ακμές, να υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τον απόκοσμο χαρακτήρα της κατασκευής. Μοναδικό μειονέκτημα που εύκολα εντοπίζεται μόνο από την «ανάγνωση» των εικόνων, είναι το σχετικά μεγάλο πλάτος, λόγω των παράλληλων και σε διαμήκη διάταξη ψαλιδιών της ανάρτησης.

Από εκεί και πέρα, η χρήση τιτανίου στην κατασκευή του πλαισίου, αλουμινίου στις αναρτήσεις, τροχών από ανθρακονήματα και συνθετικών υλικών οπουδήποτε αλλού εκτός του αλουμινένιου κινητήρα, υπόσχεται χαμηλό βάρος παρά την αίσθηση του μεγάλου όγκου. Η Alyen θα κατασκευαστεί σε ελάχιστα αντίτυπα, πάντα κατόπιν παραγγελίας και με τιμές που πιθανότητα -καθώς δεν έχουν ανακοινωθεί- θα ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ. Ωστόσο η haute couture, δεν ήταν ποτέ προσιτή.

ΕΤ call home εδώ!

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Το 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), InMotion by Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Σύμβουλος Έκδοσης του mgp.gr, Σύμβουλος Έκδοσης της Ελληνικής έκδοσης του Top Gear, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.