Όλοι θέλουν να γίνουν Πρωταθλητές

Η επόμενη χρονιά προμηνύεται επεισοδιακή. Με ήδη GOAT (σύμφωνα με τα στοιχεία) τον Σερ Λιούις Χάμιλτον, όλοι θέλουν να τον φρενάρουν ώστε να μην πάρει ακόμα ένα πρωτάθλημα. Θα τα καταφέρουν;

Αναμφισβήτητα, η σεζόν που θα ξεκινήσει (αμφιβάλλω) τον Μάρτιο θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα και επεισοδιακή των τελευταίων ετών. Επίσης είναι και η τελευταία μιας περιόδου, όπου τα μονοθέσια βρέθηκαν στην ταχύτερή τους εκδοχή, καθώς αρκετές φορές το 2020, υπήρξαν ρεκόρ ταχύτερων γύρων σε αρκετές πίστες. Με τις αλλαγές στο πάτωμα των μονοθεσίων -που ουσιαστικά είναι ίδια σχεδόν με του 2020- και στην αεροδυναμική, θα χάσουν μερικά δέκατα οπότε δύσκολο έως ακατόρθωτο να δούμε ρεκόρ να σπάνε το 2021. Με τις αλλαγές δε, που είναι προγραμματισμένες για το 2022, τα μονοθέσια θα γίνουν 1-2 και ίσως 3 δευτερόλεπτα πιο αργά το γύρο σε κάθε πίστα, αλλά θα βελτιωθεί το θέαμα καθώς θα είναι πολύ πιο εύκολες οι προσπεράσεις.

Η χρονιά αυτή μάλιστα είναι η πρώτη στην ιστορία του σπορ που ένας Ιππότης του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας θα είναι ταυτόχρονα και εν ενεργεία πιλότος της Formula 1. Με τον Σερ Λιούις Χάμιλτον να είναι και εκεί μια μοναδική περίπτωση.

Αυτή τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, δεν είναι βέβαιο πως η Daimler θα κάνει πίσω και θα δώσει στον Σερ Λιούις Χάμιλτον αυτά που ζητάει. Τα 4 χρόνια και τα 50.000.000 το χρόνο. Δύσκολο. Πιστεύω πως θα τα βρουν κάπου ανάμεσα. Σε 2 χρόνια +1 και σε λιγότερα χρήματα… Αλλά ίσως να μην το μάθουμε ποτέ.

Αυτό που μάθαμε όμως είναι πως… η Aston Martin πάει για πρωτάθλημα. Ο Στρολ που δεν πέταξε τα χρήματά του θέλει να δει αποτελέσματα όπως ο ίδιος αναφέρει… «Ο στόχος μου με αυτή την κίνηση, όπως και με όλες τις άλλες επιχειρήσεις που έχω στην κατοχή μου, είναι να κερδίσω. Στη Formula 1 χρειάζεσαι χρόνια για να πετύχεις. Δεν είναι κάτι που γίνεται σε μια νύχτα. Αλλά καμία επιχείρηση δεν στήνεται σε μια νύχτα. Το ίδιο γίνεται και εδώ. Θέλω να συνεχίσω από εκεί που ήμασταν πέρυσι, απλά πιο δυνατοί. Είχαμε αρκετά βάθρα, είχαμε και νίκη. Θα ήθελα τώρα να έχουμε πιο πολλά βάθρα και μερικές ακόμη νίκες, να παλέψουμε βήμα βήμα και να έχουμε νίκες»

Βεβαίως δεν είναι μόνο η Aston Martin που θέλει να φρενάρει τον Ιππότη. Και Red Bull θέλει το ίδιο αν και θα πρέπει να λύσει το πρόβλημα που δημιούργησε ο ίδιος ο Μαξ με τις δηλώσεις του, πως σκοπός του είναι να «καταστρέφει» τους team mate του και πως του το έχει πει ο μπαμπάς του αυτό… Ο Tσέκο το πήρε το μήνυμα και θα πράξει ανάλογα. Ετοιμαστείτε για μεγάλες κόντρες μέσα και έξω από την πίστα.

Σειρά έχει η… McLaren με τον «ερεθισμένο» ασβό, τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, που πιστεύει πως με τους κινητήρες της Mercedes θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες διάκρισης… Το βλέπω κομματάκι δύσκολο.

Και τέλος η Renault με τον τεράστιο Φερνάντο να επιστρέφει και να θέλει να αποδείξει πως ακόμα μπορεί! Μαζί με την βοήθεια και του Ντάβιντε Μπρίβιο που ξέρει πως να κάνει πρωταθλήτρια μια μέση σε δυναμικότητα ομάδα.

Δυστυχώς η Ferrari δεν μπαίνει σε αυτή την κατηγορία των ομάδων που θέλουν να αποκαθηλώσουν την Mercedes και τον Ιππότη της. Η θρυλική Σκουντερία περνά μια ολέθρια περίοδο και θα επιστρέψει το 2022 με την νέα μορφή των μονοθεσίων, ώστε να διεκδικήσει τη θέση που της αξίζει. Το 2021 είναι χαμένο και το ξέρουν και οι ίδιοι.

Όπως και να έχει δεν βλέπουμε την ώρα για τις σίγουρες μέσα στον Μάρτιο δοκιμές σε 3 μόλις μέρες… στις 2-4 Μαρτίου, καθώς εκεί θα ξεκαθαριστούν αρκετά πράγματα και θα φανεί η δυναμικότητα κυρίως των αυτοκινήτων αν όχι των οδηγών.

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών ΥΠΑΜ. Στο χώρο των περιοδικών βρίσκεται από το 1982. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας δημοσιογράφος και είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), Bestever (1998-2010), Luxury Boat & SUV (2005-2010), One Passion (2007-2009), Sea World Almanac (2009-2010) και σήμερα είναι ο υπεύθυνος της έκδοσης InMotion by Gazzetta (από το 2014) ενώ είναι εκλέκτορας του ελληνικού θεσμού για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς».