Μοτοσυκλέτα

Yamaha MT-10. Μαχητής στην πόλη!

Ατελειώτη επιτάχυνση, αλήτικη φουτουριστική όψη και 160 αφηνιασμένοι ίπποι. Αυτή είναι η Yamaha ΜΤ10. Για να είστε το κέντρο του ενδιαφέροντος κάθε μέρα και ο φόβος και ο τρόμος όλων των supersport μοτοσυκλετών την Κυριακή.

Η ΜΤ10 είναι η επιτομή της κατηγορίας της. Η κατηγορία της είναι τα γυμνά streetfighters και η ΜΤ10 σαφώς έχει περίβλεπτη θέση στην πρώτη 3άδα… Να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που απευθύνεται σε έμπειρους μοτοσυκλετιστές, που έχουν ωριμάσει ηλικιακά και γνωρίζουν πώς όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος. Η μοτοσυκλέτα ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα από στενό σε στενό, μέσα στην πόλη. Δεν θέλει και πολύ να να γίνει η καταστροφή. Πρέπει να την σέβεστε και να γνωρίζετε πολύ καλά τις εκπληκτικές της ικανότητες από άποψη επιδόσεων και να φέρεστε ανάλογα. Ωραία. Τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό πάμε παρακάτω.

Η ΜΤ10 είναι μια supersport μοτοσυκλέτα δίχως φαίρινγκ και με σχεδίαση που θυμίζει transformers. Ιδίως στη χαμηλά τοποθετημένη εμπρός μάσκα που περιλαμβάνει και τα φωτιστικά σώματα LED. Οπτικά, είναι φαρδιά, είναι αλήτισσα, είναι μοντέρνα και ξεχειλίζει κακία… H MT-10 αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της σειράς MT και παράλληλα την κορυφαία πρόταση της Yamaha στην κατηγορία προσφέροντας, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση υψηλών προδιαγραφών εμπρός και πίσω, 3 προγράμματα λειτουργίας, πλαίσιο και ανάρτηση από την YZF-R1 καθώς και τα συστήματα YCC-T, D-MODE και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Ο 4κύλινδρος κινητήρας του MT-10 με τον crossplane στρόφαλο, βασίζεται όπως είναι φυσικό στον κινητήρα του R1. Αποδίδει 160,4 ίππους στις 11.500 στροφές με ροπή 11,3 κιλά στις 9.000 στροφές. Πάνω στην φαρδιά σέλα κάθεσαι με χαρακτηριστική άνεση και «λοκάρεις» στο πίσω σημείο που ξεκινά η θέση του συνεπιβάτη. Με τα 825 χιλιοστά που απέχει από το έδαφος βρίσκεται στον μέσο όρο και βολεύει άνετα τόσο κοντούς όσο και ψηλούς αναβάτες.

Το τιμόνι έρχεται φυσικά στα χέρια και είναι μεγάλο σε πλάτος, δίνοντάς σου την ευκαιρία να μανουβράρεις με ευκολία την μεγάλη μοτοσυκλέτα. Καθώς φέρνει τον κορμό ελαφρώς γερμένο προς τα μπροστά, σε κάνει να νιώθεις πολύ καλή πληροφόρηση για την πρόσφυση του εμπρός τροχού. Τα χειριστήρια είναι κλασικά Yamaha, είναι μεγάλα, αλλά την προσοχή σας θα κλέψει, η μεγάλη μονόχρωμη σε μέγεθος LCD οθόνη, που προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης. Ο τρόπος που αποδίδει και ακούγεται ο κινητήρας είναι σίγουρα ένα από τα highlights του ιαπωνικού streetfighter. Ο ήχος ειδικά είναι μια απόλαυση καθώς μοιάζει με μπερδεμένο 4 κύλινδρο ή V4. Η ΜΤ10 είναι τρομερά ομοιογενής και κάνει με ευκολία ό,τι της ζητήσεις. Περιέργως στις επιτόπιες μανούβρες το τιμόνι κόβει αρκετά και ο μονόδρομος συμπλέκτης με την υποβοήθηση στη μανέτα είναι προοδευτικός στην λειτουργία του αλλά σχετικά βαρύς. Το traction control στην θέση 1 επιτρέπει σούζες και διασκεδάσαμε, στη «2» γίνεται πιο παρεμβατικό, ενώ η ρύθμιση «3» είναι ιδανικό για οδήγηση σε βροχή. Βεβαίως με το μυαλό στη διασκέδαση και στις επιταχύνσεις η κατανάλωση εκτοξεύεται αλλά είναι το τίμημα των επιδόσεων MotoGP σε μια κατά τα άλλα καθημερινή μοτοσυκλέτα. Στη διαδρομή παίξαμε και λίγο με τα προγράμματα…

To ΜΤ-10 έρχεται εξοπλισμένο με τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις. Η Yamaha δεν κόβει την ισχύ του κινητήρα αλλά την αφήνει την ίδια και στις τρεις περιπτώσεις και το μόνο που αλλάζει ουσιαστικά είναι η απόκριση του γκαζιού. Θα λέγαμε πως μικραίνει η διαδρομή του ηλεκτρονικού γκαζιού. Η standard επιλογή είναι η πιο λογική στη χρήση στο δρόμο. Οι άλλες δύο μας φάνηκαν πιο επικίνδυνες και απότομες και ίσως μόνο σε πίστα να χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσετε. Μην ξεχνάτε πως ο θηριώδης κινητήρας ντριφτάρει ή σουζάρει την μοτοσυκλέτα από πολύ νωρίς. Το καλό είναι πως το MT-10 κάνει την γρήγορη οδήγηση (εννοούμε την πολύ γρήγορη οδήγηση) εύκολη και με την ψευδαίσθηση πως ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο και μπορεί να κάνει αυτά που βλέπουμε στα video stunt riding. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Αν δεν είστε ο Λευτέρης Πίππος, αφήστε κατά μέρος τις υπερβολές. Ένα από τα χαρακτηριστικά που δείχνουν πως οι σχεδιαστές γνωρίζουν τον εκρηκτικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και προσπαθούν να περιορίσουν τους ανήσυχους ιδιοκτήτες, είναι η μη απενεργοπίηση του ABS. Για σας που θέλετε να είστε το κέντρο του ενδιαφέροντος στην παρέα σας και ο αρχηγός στα track days, η επιλογή της ΜΤ10 είναι μονόδρομος.

Γιώργος Βαρίνος

Ο Γιώργος Βαρίνος είναι πτυχιούχος Μηχανικός Αεροσκαφών και έχει πτυχίο Πιλότου Υπερελαφρών Αεροσκαφών. Το 2022, έκλεισε 40 χρόνια στο χώρο των περιοδικών αυτοκινήτου. Από το 1989 εργάζεται ως επαγγελματίας και είναι τακτικό μέλος της ΕΣΠΤ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων. Ασχολήθηκε με τους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου από το 2000 και έτρεξε για 12 χρόνια (1983-1995) στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Enduro. Έχει εργαστεί στα περιοδικά 4 Τροχοί (1982-1986), Car & Driver (1989-1993), Auto Motor und Sport (1993-1994), Auto Τρίτη (1993-1995), BESTEVER (1999-2021), One Passion (2007-2009, 2018), InMotion by Gazzetta.gr (2014-2021) και σήμερα είναι υπεύθυνος AUTO-MOTO της εφημερίδας Κόκκινος Πρωταθλητής, Σύμβουλος Έκδοσης του mgp.gr, Σύμβουλος Έκδοσης της Ελληνικής έκδοσης του Top Gear, Διευθυντής του site Autopress.gr και εκδότης τoυ πολυτελούς περιοδικού BESTEVER QUARTERLY.